Route 27

8 9 Binnen vijf jaar verleent Doktersdienst Groningen haar diensten via meerdere communicatiekanalen om patiënten doelgericht te helpen. Daarnaast kunnen medewerkers en huisartsen de juiste zorg verlenen met een hybride vorm van werken. Daniël Kruizenga, data-analist Met de komst van de nieuwe website zijn er grote stappen gemaakt. Niet alleen ziet het er fris en aansprekend uit, ook achter de schermen zijn er flinke verbeteringen doorgevoerd. Daniël Kruizenga is als data-analist bij DDG betrokken bij het zo efficiënt mogelijk maken van de digitale patiëntencommunicatie. Doelgerichtheid is volgens hem van wezenlijk belang voor het succes van de onderneming. Het afgelopen jaar is dat voluit in gang gezet. DIGITALISERING MET EEN GEZICHT honderdvijftig. De laatste weken zien we een significante stijging, vast en zeker door onze gerichte campagne voor meer bekendheid van MINDD. Dat is nuttige informatie voor ons, vooral als je kijkt naar één van de belangrijke doelen die we met deze kennis voor ogen hebben: hoe kunnen we niet-spoedgevallen filteren van de echte spoed? Dat is een vraag die we met behulp van digitale kennis willen oplossen.” Een positieve ontwikkeling is dat door de koppeling van de widget met de website onze beschikbaarheid voor spoedgevallen sterk verbetert. Als de patiënt via de widget het advies krijgt dat direct contact met de huisartsenpost niet nodig is en dit opvolgt, heeft dat een positief effect op onze bereikbaarheid. Het is dan ook belangrijk dat zoekmachines verwijzen naar de widget. Met hulp van MINDD is DDG bezig met een campagne om onze website en gebruik van de Daniël: “Vorig jaar hebben we de MINDD-widget in onze website geïntegreerd. Dat is een hele verbetering gebleken. Aan de achterkant hebben we een dashboard en daarop kunnen we alle data inzien. Op basis daarvan kunnen we straks veel doelgerichter en efficiënter werken.” De data waarover Daniël spreekt, zijn bijvoorbeeld de aantallen bellers. “Door de week verwerkt de widget tussen de dertig en vijftig digitale adviesaanvragen en in het weekend honderd tot widget te promoten. Een onhandig neveneffect is dat Google die verbeterde vindbaarheid ook opmerkt, zegt Daniël. “Google merkt de toename op en zet ons keurig bovenaan in de zoeklijst, direct met een telefoonnummer erbij. Op die manier komt onze widget niet aan bod. Dat is niet handig voor onze dataverzameling, maar ook niet voor de beller. Die mist namelijk belangrijke informatie. Daar werken we nu aan.” De toepassing van de widget op de site is de eerste belangrijke stap, vindt Daniël. “De digitale voordeur is er nu, in 2024 gaan we de widget en de site koppelen aan de telefooncentrale en dan maken we echt grote stappen. Nu lijkt de trend positief, maar na koppeling met telefoniesysteem kunnen we straks met meer zekerheid zeggen of de mensen onze diensten goed weten te gebruiken.” “MINDD helpt ons nu al veel doelgerichter en efficiënter, te werken en straks helemaal”

RkJQdWJsaXNoZXIy ODY1MjQ=